Friday, October 3, 2008

3 syawal 1429H

yea.. arini 3 ari raya. aku dah mula keje. wpun opis ni ade ler 3-4 org tp keadaannya tetap sunyi ya amat!

apsal cuti kejap sgt?
aku simpan cuti. nk kawin kekdahnye.
so kene la sacrifice cuti raya thn ni. kene bebel jer apsal aku cuti 'lama' sgttt.. huh!..
dah tu tak tau ke ank buah n sepupu korang ni entitle cuti 20 ari jer sethn dan mane ler tau nk kawin kan makanye aku sesah ler cuti yg ade.(tp mmg dorang tak tau pun!) hahah!

gler penat ler. tp 1 hr raya jer la. gler 11 umah g bertandang. thn lps abih kuat pun 5-6 umah jer. nasib umah dekat2. 1 umah at least spend time dlm 30 minit. kire ler bp lama..sengal okeyy tulang2 punggung aku nih.! huhu.. tp untung gak 1 kampung ramai sedara mara ni. jimat mnyk keta. aku kan berkira. hahah! mcm territory suku sakat kitorang lak. yg senak sket tuh sumer umah kene mkn. kate sedara yg mmg tetiap thn jumpe kan. sebelom ko kene lazer thp menanah tinger baik ko sental ape yg ade atas meja tuh. tak koso den nk dongar! makanye mentekedarah jer la kejenye.menu hari itu ketupat, rendang ayam, rendang itik, kuah kacang, lemang. tp ade 1 umah tu kitorang jumpe 1 benda yg membuatkan jiwa kacau kalo tak mkn.


apakah itu?

gulai tempoyak pucuk paku ko...

arghh!.. gler meroyan ler tak mkn. sumer cam pirana okeyy.. melantak benda tuh. tetiba segala mata yg ade kat situ tlh dibutakan utk mkn benda2 yg biase org mkn time raya..huhu!

tak mkn tempoyak? nasib ler.. rugi bosar namo eee..

jom tgk gmbr yg ntah pape. sepupu aku merembat hp aku snap gmbr tanpa makna. tp atleast ade gak benda nk tepek kat sini.













gler gemuk aku dlm gmbr ini. adakah aku mmg gemuk atau tgn sepupu aku yg amik gmbr ni tak bedung masa kecik maka itu kesan effect nye tlh membuatkan aku gemuk dlm gmbr? ahaha..! tak de kene mengena!



SELAMAT HARI RAYA UTK SEMUA.
MAAF ZAHIR DAN BATIN
SALAM CERIA DI AIDILFITRI

No comments:

Related Posts with Thumbnails