Thursday, January 27, 2011

mata saya kaler coklat, uolss punye..??

dulu aku g sekolah naik van

dalam van tu bila dah ramai

byk la cternye kan

dalam ramai2 tu

ade 3 beradik naik van tu skali

terdiri dari kakak sulong, kakak tengah sama adik bongsu

tetiba suasana yg hening

yeala sekolah pagi petang kan

bila part sekolah petang tu sumer cam lemauuuuu jer nk g sekolah

eh! sumer ke? ke aku sorang jer yg lemau? hahaha...

ok smbung lg dah melalut

ade sorang bdk ni tanye

which is kawan2 aku gak la tp tak baik sgt sbb dak tu dak laki kan..hhehe.

itu kawan aku tu suda tanye sama adik bongsu

kedudukan antara kakak sulong sama adik bongsu agak jauh

si kawan bertanye

"eh, nape mata kakak ko kaler coklat hah?, dia wat cemane leh jd coklat tu?"

"ooooo..dulu mmg mata dia kaler itam, sbb bila dia mandi tu, dia sabun muka dia sambil bukak mata, so mata dia jd ler kaler coklat sbb sabun tu kene kat mata"


"camtu ke????"

"haah.."

dannnnn..aku yg curi2 dgr perbualan mereka adalah org yg bijak lg pandai mengaplikasi teori itu yea...

sampai pedih2 mata... yg tukar warna hanye la mata putih, jd kaler merah sbb efek pedih.

padah curi dgr kannn..

bila dah naik sekolah menengah kan ade subjek cter pasal mata

"cuba tgk cermin nk perhatikan bola mata hitam, mata hitam ade 2 bola mata, bila kite pandang objek yg jauh bola mata hitam yg dlm tu akan kelihatan membesar dan sebaliknye"

ayat cikgu sains..

aku tgk bijik mata aku kaler coklat

ADEKAH TEORI SABUN MUKA SAMBIL MATA TERBUKA TU BERHASIL?



lg skali bijak lg pandai @ ngokss sbb bijik mata aku mmg kaler coklat..

hahahaha... kesian kan akuuuuuuuuuu...

till then

4 comments:

Ada Dalina said...

lawak la cik reen..hahhahahah!

Kniedaz said...

mata saya pun coklat tapi taklah sebab cuci muka bukak mata hehehe

sheila said...

ahahhaha..kalo camni kenelah kasi anak2 mandi suruh bukak mata biar kale mata sama cam ammi...ni sume nak ikut kale mata abah...ish ish ish

r33n adnan said...

Ada : hehehe..bila ingat blkkan mesti terpikir, awat ler jd camtuh...

k.kniedaz : hehehe..kannnnn..ntah mane fatwa dak tu guna ntah..xagak2..

k.sheila : jgn aniaya ank2 kakkkk..sian dorang menderita sbb mau mate cekelet..hehe...

Related Posts with Thumbnails